Przejdź do głównej treści

Kredyt obrotowy z doplatami z linii K02

    Kredyt obrotowy z dopłatami do oprocentowania ze środków Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa przeznaczony może być w szczególności na zakup bieżących środków do produkcji rolnej, w tym pasz, paliwa, nawozów, środków ochrony roślin, materiału siewnego oraz stada obrotowego.

    Maksymalny okres kredytowania wynosi 4 lata od daty wystąpienia szkód, ujętej w protokole oszacowania szkód podpisanym przez Wojewodę. Wykorzystanie kredytu wymaga udokumentowania 50 % kwoty kredytu w ciągu 3 miesięcy od dnia uruchomienia środków.

    Kwota kredytu jest uwarunkowana zdolnością kredytową Klienta, oraz nie może przekroczyć 100% wysokości szkód w uprawach rolnych lub zwierzętach gospodarskich, tj. nie może przekroczyć kwoty obniżenia dochodu zwiększonej o koszty poniesione z powodu niekorzystnego zjawiska atmosferycznego oraz zmniejszonej o koszty nieponiesione ze względu na niekorzystne zjawisko atmosferyczne.

    Warunkiem skorzystania z kredytu jest dostępność limitu dopłat przyznawanego przez ARiMR.

    Spłata może nastąpić w dogodnej dla Klienta formie, tj. raty miesięczne, kwartalne. Przy zastosowaniu karencji w spłacie kapitału: do 48 miesięcy.

    Oprocentowanie kredytu jest zmienne, określone zgodnie z Tabelą oprocentowania.

     

     Dokumenty do pobrania:

    Wniosek kredytowy

    załączniki niezbędne do wniosku:

    - Kwestionariusz osobisty Rolnika

    - Ankieta czynników ESG

    - Oświadczenie 800+

     

    Dlaczego warto?

    Okres spłaty do 4 lat
    Udokumentowanie fakturami 50%
    Dopłata do oprocentowania

    Przydatne informacje

    Każdy Klient, posiadający gospodarstwo rolne, ubiegający się o kredyt wraz z wnioskiem i kwestionariuszem osobowym powinien dołączyć:

     

    • Najnowszy nakaz od podatku,
    • Zaświadczenie o braku zaległości wobec KRUS i US (Wnioskodawca + Współmałżonek),
    • Zaświadczenie o braku zaległości wobec Urzędu Gminy,
    • Najnowszą decyzję o płatnościach bezpośrednich,
    • Umowy dzierżawy (o ile są),
    • Umowy i harmonogramy kredytów w innych bankach, leasingi itp. (o ile są zobowiązania w Bankach innych, niż BS Łobżenica),
    • oryginalny protokół oszacowania szkód podpisany przez Wojewodę,
    • Załącznik 5,
    • Załącznik 18.

    Dodatkowo przy ubieganiu się o pomoc de minimis należy dostarczyć:

    • decyzje o przyznanych pomocach de minimis za ostatnie 3 lata,
    • załącznik 8,
    • załącznik 19.

    Zaświadczenia z KRUS, US i UG ważne są 1 miesiąc od daty wystawienia.

    Bank Spółdzielczy w Łobżenicy, ul. Wyrzyska 26, 89-310 Łobżenica, zarejestrowany pod nr KRS 0000147594 w Sądzie Rejonowym Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy, NIP 767-00-10-375, REGON 000495556, Kod BIC/SWIFT: POLUPLPR, tel. 67 286 00 51, fax. 67 286 00 49, adres do e-doręczeń: AE:PL-65617-46206-JDTTV-16