- zdalne złożenie wniosku o dowód osobisty,
- rejestrację pojazdu
- uzyskanie odpisu aktu stanu cywilnego
- skorzystanie z bonu turystycznego
Posiadasz konto w Banku Spółdzielczym w Łobżenicy?
Od teraz założysz Profil Zaufany oraz potwierdzisz swoją tożsamość online!
Do czego służy mojeID?
Skorzystanie z mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu. Możliwość korzystania z wielu e-usług przez internet będzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne.
Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj: https://obywatel.gov.pl/
Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-
Czym jest mojeID?
mojeID służy do zdalnego potwierdzania tożsamości. Pozwala na bezpieczną weryfikację Twoich danych za pomocą bankowości internetowej. Zawsze zobaczysz co i komu przekazujesz. Przekazanie danych każdorazowo wymaga Twojej akceptacji. Dzięki mojeID korzystasz wygodnie z komercyjnych oraz publicznych usług dostępnych online.
mojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.
Dzięki usłudze mojeID można:
- utworzyć Profil zaufany, dzięki któremu możesz korzystać z usług e-administracji przez internet,
- podpisywać za pomocą Profilu zaufanego dokumenty w urzędach publicznych,
- identyfikować swoją tożsamość, np. w firmach ubezpieczeniowych, placówkach medycznych
Jak aktywować profil zaufany:
Uwaga! Zanim przystąpisz do rejestracji Profilu Zaufanego, upewnij się, że posiadasz w bankowości elektronicznej poprawnie wypełniony adres e-mail (zakładka Ustawienia => Moje dane).
Jest to element niezbędny do poprawnego przejścia procesu rejestracji.
Jeśli zmienisz adres e-mail w bankowości elektronicznej, zaczekaj 24godziny - Twoje dane muszą zostać zaktualizowane we wszystkich systemach.
Aby uniknąć czekania, możesz poprosić o dopisanie adresu e-mail pracownika banku w Twojej placówce.
1. Wejdź na stronę : https://pz.gov.pl/pz/index
2. W prawym górnym rogu kliknij przycisk „zarejestruj się” i wybierz panel „Bank lub inny dostawca tożsamości”
3. Następnie kliknij ikonę „SGB BPS - Banki Spółdzielcze” – z prawej dolnej strony ekranu.
4. W następnym kroku wybierz z listy rozwijanej województwo i nawę Banku.
5. Po chwili nastąpi przekierowanie na stronę logowania do bankowości internetowej https://ekonto.bslobzenica.pl
6. Po zalogowaniu, zobaczysz „listę zgód”, którą należy potwierdzić przyciskiem „akceptuj” i autoryzować za pomocą kodu SMS lub powiadomienia PUSH (akceptacja zgody PSD2):
7. Potem nastąpi przekierowanie na stronę Profilu zaufanego, gdzie trzeba wpisać/utworzyć Identyfikator użytkownika, zaznaczyć „Zapoznałem się z przepisami dotyczącymi profilu zaufanego i podpisu zaufanego” – potem klikamy przycisk „Zarejestruj się”.
Ponownie zostaniesz przeniesiony na stronę logowania systemu bankowości internetowej
- Ponownie zaloguj się do systemu bankowości internetowej
- Pojawi się ekran „Udzielenie zgody”(z numerem dokumentu z Profilu Zaufanego)
- Sprawdź poprawność wyświetlonych danych
- Następnie wybierz przycisk akceptujący/ zatwierdzający zgodę
- Pojawi się ekran „Podpis zgody”
- Wprowadź kod z SMS (lub potwierdź w aplikacji) i zatwierdź
8. Z powrotem trafisz na stronę Profilu Zaufanego(„Profil zaufany Użytkownika”).
W prawym górnym rogu powinno pojawić się imię i nazwisko zalogowanego użytkownika.
Dotarcie do tego kroku oznacza, że Twój profil zaufany został poprawnie założony.
Dodatkowo sprawdź poprawność danych, które zostały przekazane z bankowości internetowej do PZ (wybierz przycisk „Mój profil zaufany”).