
Kredyt z dopłatami do oprocentowania z linii Z
Kredyt inwestycyjny z dopłatami do oprocentowania ze środków Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa przeznaczony może być wyłącznie na zakup użytków rolnych, które w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego mają przeznaczenie rolnicze. Wszystko poza tym, np. zabudowania, nieużytki, łąki itp. mogą być sfinansowane środkami własnymi lub odrębnym kredytem. Pomoc udzielona przez ARiMR w formie dopłat do oprocentowania traktowana jest jako pomoc de minimis.
Maksymalny okres kredytowania wynosi 15 lat.
Wykorzystanie kredytu wymaga udokumentowania 100 % kwoty kredytu.
Wymagany minimalny udział środków własnych klienta stanowi 20% ceny zakupu ziemi.
Kwota kredytu jest uwarunkowana zdolnością kredytową Klienta, udziałem środków własnych Klienta w finansowaniu przedsięwzięcia i od wartości przedsięwzięcia finansowanego kredytem.
Warunkiem skorzystania z kredytu jest dostępność limitu dopłat przyznawanego przez ARiMR.
Spłata może nastąpić w dogodnej dla Klienta formie, tj. raty miesięczne, kwartalne. Przy zastosowaniu karencji w spłacie kapitału: do 24 miesięcy.
Oprocentowanie kredytu jest zmienne, określone zgodnie z Tabelą oprocentowania.
Dokumenty do pobrania:
załączniki niezbędne do wniosku:
- Kwestionariusz osobisty Rolnika
Dlaczego warto?
Przydatne informacje
- Najnowszy nakaz od podatku,
- Zaświadczenie o braku zaległości wobec KRUS i US (Wnioskodawca + Współmałżonek),
- Zaświadczenie o braku zaległości wobec Urzędu Gminy,
- Zaświadczenie z Urzędu Gminy o posiadaniu gospodarstwa rolnego,
- Najnowszą decyzję o płatnościach bezpośrednich,
- Umowy dzierżawy (o ile są),
- Umowy i harmonogramy kredytów w innych bankach, leasingi itp. (o ile są zobowiązania w Bankach innych, niż BS Łobżenica),
- Decyzje o uzyskanych pomocach de minimis w ostatnich 3 latach.
Dokumenty związane bezpośrednio z inwestycją, czyli:
- zaświadczenie o przeznaczeniu nieruchomości (grunty kupowane) w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego z Urzędu Gminy,
- wypis i wyrys z rejestru gruntów kupowanych działek,
- umowa przedwstępna sprzedaży/zakupu ziemi,
- biznesplan.
Zaświadczenia z KRUS, US i UG ważne są 1 miesiąc od daty wystawienia.